Jak Bob Kunze-Concewicz udělal Campari opět skvělým
Generální ředitel Bob Kunze-Concewicz odchází po šestnácti letech v čele skupiny Campari . Za tu dobu generální ředitel provedl 27 akvizic, včetně zvláště úspěšné koupě společnosti Aperol. Dnes je ta druhá dvakrát větší než samotná vlajková loď Campari.
Obranný tah má cenu zlata
Skupina Campari je mnohem víc než jen stejnojmenný hořký červený nápoj: skupina italských lihovin vlastní více než padesát značek, od whisky z divokého Turecka po Grand Marnier. Zejména odcházející generální ředitel Kunze-Concewicz je zodpovědný za více než polovinu těchto akvizic.
Zvláště zajímavý je Aperol: malá regionální italská značka byla konkurentem starým více než sto let, ale Kunze ho koupil jako obranný tah, aby vyřadil potenciálního soupeře. Dnes je Aperol více než dvojnásobný než samotný Campari (21 % tržeb skupiny oproti 10 %) a je celosvětovým fenoménem.
Za Kunze-Concewitze se tržby a zisky skupiny ztrojnásobily, a to i přes tři miliardy eur investic. Prodej Aperolu vzrostl dokonce dvanáctinásobně (!), zatímco italský nápojový holding se za posledních šestnáct let rozrostl z devíti na 23 výrobních závodů po celém světě.
Nechte je ochutnat
Tajemstvím tohoto růstu je agresivní expanze a ditto marketing. Kunze-Concewitz pracoval ve společnosti Procter & Gamble šestnáct let, než byl zlákán do Campari jako marketingový ředitel. Po necelém roce a půl se stal generálním ředitelem. Jeho strategie? „ Dostává se tekutina do rtů ,“ řekl jednou Cheddar News. Přimějte zákazníky, aby ochutnali váš produkt, což znamená strategickou přítomnost, to je poselství.
V případě společnosti Aperol byla tato akce provedena se sofistikovaným víceletým plánem pro každou zemi. Nejprve se značka umístila jako letní nápoj asi pět let, poté se přesunula na zimní místa (jako jsou vánoční trhy a lyžařská střediska). Nakonec byl učiněn krok ke konzumaci – nejlépe v kombinaci s trendy sdílením pokrmů.
Nyní však nastal čas, aby 56letý generální ředitel usnul na vavřínech. Přestože v dubnu 2024 odešel do důchodu, aby se zaměřil na „osobní vášně“, stane se nevýkonným členem představenstva. Jeho nástupcem bude Matteo Fantacchiotti, v současnosti výkonný ředitel pro asijsko-pacifický region. Aby byl zajištěn hladký přechod, Fantacchiotti již byl jmenován zástupcem generálního ředitele, což je funkce, kterou přebírá s okamžitou platností.