Heineken vidí pokles objemů v Evropě
Heineken zaznamenal pokles objemu prodeje, ale celkový prodej se zvýšil kvůli průměrnému nárůstu cen o více než 12 %. Skupina pivovarů vidí obrovský rozdíl mezi vývojem prodeje v supermarketech a v pohostinství.
Pomalejší, než se očekávalo
Čistý příjem Heinekenu dosáhl v posledním čtvrtletí 8,02 miliardy eur, což odpovídá organickému růstu tržeb o 4,5 %. Tento růst byl však zcela způsoben zvýšením cen, které během čtvrtletí dosáhlo v průměru 12,1 %. Objemy zaostávaly: v Evropě objem prodeje Heineken klesl o 7,6 %.
Heineken nepřipisuje pokles objemů růstu cen, ale špatným povětrnostním podmínkám v létě. Je třeba také poznamenat, že skupina pivovarů získává podíl na trhu v evropském sektoru potravinářských služeb, ale v supermarketech to má těžší. Podobně dnes Coca-Cola přiznala, že spotřebitelé v supermarketech častěji volí levnější privátní značky , zatímco mimo domov takovou možnost nemají.
Sám Heineken hovoří o postupném zlepšování výkonnosti firmy, byť poněkud pomalejším, než jsou její ambice. Přesto se výrobce piva domnívá, že největší zdražení je nyní minulostí. Pro finanční rok jako celek zachovává nizozemská skupina prognózu růstu zisku ve výši 0 až 5 %, což je prognóza, která byla koncem července revidována směrem dolů .