JYSK pokořil nový rekord a opět navýšil obrat, sází na expanzi a inovaci

Zatímco v některých segmentech trh stagnuje, zdá se, že o vybavení pro dům a zahradu je stále velký zájem. IKEA za uplynulý finanční rok navýšila tržby v Česku o 22 %. Není ale zdaleka jediná, komu se daří. Svědčí o tom výsledky skandinávského nábytkářského řetězce JYSK, který opět navýšil obrat a dosáhl nového rekordu. Povedlo se mu to i přes inflaci a zvyšování nákladů. Na jakou taktiku řetězec vsadil?

Růst je pomalejší, ale přesto pokračuje

Ve finančním roce 2022/2023, který skončil letos v srpnu, dosáhl JYSK nového rekordu, zvýšil svůj obrat o 6,3 procenta na 38,5 miliardy dánských korun (5,2 miliardy eur). Společnost neustále roste, ale je třeba poznamenat, že růst tržeb zpomaluje. Už loni musel přiznat zpomalení růstu, když tržby vzrostly o 11 % na 36,2 miliardy dánských korun (4,9 miliardy eur). Dnes už není možný ani dvouciferný růst. I přesto se jedná o velký úspěch, protože je situace na trhu nestabilní a globální maloobchodní trh je pod velkým tlakem.

Nový prezident a výkonný ředitel společnosti JYSK Rami Jensen uvedl: „Jsem velmi hrdý na práci našich zaměstnanců a na výsledky, které dnes můžeme prezentovat. Globální maloobchodní trh je stále pod tlakem a spotřebitelská důvěra a kupní síla jsou nízké. Ale JYSK je známý kvalitními výrobky za konkurenceschopné ceny, což se projevuje v našich výsledcích a v tom, že zákazníci nakupují v našich obchodech i nadále.“

Rozsáhlé investice a otevírání nových poboček

JYSK každoročně navyšuje počet nových prodejen po celé Evropě. Za poslední finanční rok jich otevřel 135, stejně jako v roce předtím. Dobývá i nové trhy, v květnu otevřel dva první obchody v Turecku. V rámci přepracování prodejen na nový koncept obchodu 3.0 také investoval do 619 stavebních projektů. Aby se zlepšil komfort nakupování a zákaznická zkušenost, další investice směřovaly do vývoje IT v podobě nového pokladního systému (Unified Commerce). Implementovaný je již ve 112 dánských prodejnách a v současnosti probíhají přípravy na jeho spuštění ve Španělsku, Portugalsku a Francii.

Rami Jensen dále poznamenal: „Růst je součástí naší DNA, což jasně potvrzují naše výsledky, expanze a ukončené stavební projekty během roku 2022/23. V uplynulém roce jsme dosáhli významného milníku v podobě dvou třetin zrekonstruovaných prodejen podle našeho nového úspěšného konceptu a v nejbližších letech nemáme v plánu zpomalit,“ říká Rami Jensen, President a CEO JYSKu.

Od doby, kdy zakladatel společnosti Lars Larsen otevřel první prodejnu v roce 1979 v Dánsku, se JYSK značně rozrostl. Celkově má JYSK 3300 prodejen ve 48 zemích a zaměstnává 30 tisíc zaměstnanců. Počet zákazníků vzrostl v porovnání s předchozím rokem o 1,2 milionu a zdá se, že společnost očekává překonání svých rekordů i v následujících letech.

Autor obrázku: Donald Trung – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65947144