Prodej Nestlé trpí zdražováním
Prodej Nestlé za prvních devět měsíců letošního roku nenaplnil očekávání. Prudké zvýšení cen obrací spotřebitele k levnějším alternativám, což způsobuje zmenšování objemů.
Ceny je třeba rozlišit
V období od ledna do září společnost Nestlé vykázala organický růst tržeb o 7,8 %, což je výrazně pod 8,1 %, které analytici očekávali. Růst sestával výhradně ze zvýšení cen (v průměru + 8,4 %), zatímco objemy (vyjádřené reálným vnitřním růstem) klesly o 0,6 %, uvádí agentura Reuters.
Zlepšení je však v nedohlednu stejně jako ve 3. čtvrtletí, kdy reálný vnitřní růst klesl pouze o 0,3 %. Nestlé je přesvědčeno, že součet objemu a produktového mixu bude opět pozitivní a stane se opět hlavním motorem růstu. Ne že by ceny nutně klesaly: CEO Mark Schneider slibuje „cílenější ceny podle značky a země“.
Pro celý rok výrobce Nescafé a KitKat nyní počítá s tím, že organické tržby porostou mezi 7 a 8 %, se základní provozní ziskovou marží mezi 17,0 a 17,5 %. FMCG gigant říká, že (zatím) nepociťuje důsledky rostoucí popularity léků potlačujících chuť k jídlu , jako je Ozempic, před kterým Walmart a další nedávno varovali.