Adidas: „Vždy jsme říkali, že potřebujeme čas“
Adidas se snaží udržet svá čísla bez kontroverzních prodejů Yeezy. Navzdory 6% poklesu tržeb ve třetím čtvrtletí a trojnásobnému poklesu čistého zisku byly výsledky stále lepší, než se očekávalo.
“Zvýšený zájem”
Výdělky dosáhly 280 milionů eur, i když bez zahrnutí dopadu rozchodu s Kanye Westem dramaticky vzrostly z 66 milionů eur na 270 milionů eur. I když Adidas letos ještě prodal boty ze zrušené kolekce za 750 milionů eur, zůstává to pro mě peněz. V tomto roce již nebudou žádné výprodeje, což znamená, že skupina možná bude muset odepsat dalších 300 milionů eur.
Tržby klesly o 6,4 % na 6 miliard eur, i když bez měnových vlivů vzrostly o 1 %. Adidas prodával více ve všech regionech kromě Severní Ameriky. „Lepší, než se očekávalo,“ řekl generální ředitel Bjørn Gulden. „Vidíme na všech trzích rostoucí zájem o naši značku a produkty a nyní zaznamenáváme viditelně vyšší zájem ze strany maloobchodníků. Úroveň našich vlastních zásob klesla o 23 %, což je ještě o něco lépe, než jsme plánovali.“
Gulden připustil, že „naše současná výkonnost není dost dobrá“, ale říká, že „od začátku jsme říkali, že potřebujeme čas na vybudování této fantastické značky“. Za celý rok nyní Adidas předpovídá mírný pokles tržeb při konstantních směnných kurzech a provozní ztrátu 100 milionů eur. Na začátku roku se značka stále obávala ztráty téměř 10 % tržeb a provozní ztráty 700 milionů eur, takže každé zlepšení je výhrou.