Dvojciferné zvýšení cen posiluje předpovědi společnosti Mondelez
Navzdory dvoucifernému nárůstu cen a obavám z obezity spotřebitelé nadále svačí spoustu sušenek a čokolády. To nejlepší teprve přijde, věří výkonný ředitel Mondelez Dirk Van de Put.
12% zvýšení ceny
Navzdory nárůstu cen v průměru o 12 % ve třetím čtvrtletí dokázal Mondelez prodat o 3,8 % více sladkostí od značek jako Oreo, LU, Milka a Côte d’Or. To vedlo k organickému růstu tržeb o 15,7 %: ziskovost vzrostla dvouciferně ve všech regionech. Značkový výrobce proto zvyšuje očekávání pro celý finanční rok – již potřetí: nyní se očekává nárůst obratu o 14 až 15 % (oproti dříve předpokládaných 12 %) a čistý zisk na akcii přibližně o 16 % (také nárůst z 12 % dříve).
Analytici nedávno vyjádřili své obavy ohledně vyhlídek výrobců nezdravých potravinářských značek : humbuk kolem léků potlačujících chuť k jídlu, jako je Ozempic, by mohl vést k poklesu prodeje vysoce kalorických potravin. Mondelez tím však zjevně ještě netrpěl a jeho spotřebitelé pokračují svačit.
Van de Put řekl, že věří, že to nejlepší teprve přijde: jeho společnost posiluje a přetváří své portfolio, pokračuje v investicích do svých hlavních značek, rozvíjí digitální schopnosti a sází na řízení růstu tržeb, aby v nadcházejících letech dále rostl.