Sladkokyselé čtvrtletí pro Kraft Heinz
Společnost Kraft Heinz zaznamenala ve třetím čtvrtletí pokles objemů o 5 %, přesto se jí podařilo dosáhnout malého růstu tržeb díky 7% nárůstu cen.
Obrat zklame
Zvýšením cen o 7,1 % v minulém čtvrtletí se výrobci značek jako Philadelphia těsně podařilo vyrovnat pokles objemu o více než 5 %: tržby vzrostly o 1 % na 6,57 miliardy dolarů (6,1 miliardy eur); bez měnových vlivů a akvizic by růst činil 1,7 %. Analytici však počítali s větším růstem.
Čistý zisk se propadl o 42 % na 262 milionů dolarů (240 milionů eur), ačkoli to společnost přičítá především odpisům a amortizaci a vyšším daňovým nákladům. Bez těchto jednorázových faktorů by zisk mírně vzrostl. Za celý rok nyní Kraft Heinz počítá s ještě větším upraveným ziskem, než se původně očekávalo.
U celoročních prodejů naopak výrobce kečupů upravuje prognózy směrem dolů. Místo růstu mezi 4 a 6 % nyní společnost předpovídá růst o 4 %.