Vaše výrobky si zaslouží svůj unikátní čárový kód

Věděli jste, že otisk prstu a čárový kód toho mají dost společného? Pojí je totiž jejich jedinečnost. Na světě nenajdete dva lidi se stejným otiskem prstu, a to samé platí i o výrobcích a jím přiřazených čárových kódech.

Mít přehled o prodaných výrobcích, dostat upozornění na nízký stav zásob konkrétní položky nebo sbírat důležitá data, potřebná k dalšímu růstu – to vše jsou skutečnosti, kterými by se dal popsat smysl čárových kódů. O jejich přínosu a nepostradatelnosti v podnikání nelze pochybovat. Pokud se však řadíte mezi ty, kdo se v celé problematice tak trochu ztrácí, nemusíte zoufat. Můžete si nechat poradit přímo od odborníků, kteří vám pomohou vytvořit čárový kód na míru.

V čem se liší čárový kód od QR kódu?

Hlavním rozdílem, kterého si lze všimnout na první pohled je vzhled. Čárový kód je tvořen „zebrou“ různě širokých čar, zatímco QR kód bychom mohli přirovnat k „šachovnici“. S tím souvisí i zmíněný rozdíl ve způsobu čtení, kdy na čárový kód je potřeba čtečka, kdežto na QR kód postačí mobil. Ač by se mohlo zdát, že použití QR kódu je vždy výhodnější, není to úplně pravda, oba dva kódy totiž nachází uplatnění jinde. Při manipulaci s výrobky nebo při skladování zásob je šikovnější použití čárového kódu, přičemž s QR kódy se setkáme spíše na jídelních lístcích v restauracích, na vizitkách nebo při platbách. Nelze tak říci, že by starým čárovým kódům odzvonilo, nachází totiž široké uplatnění v jiných odvětvích.

Info box:

Věděli jste, že existují QR kódy, jejichž obsah lze měnit i po vytištění a distribuci? Jedná se o tzv. dynamické QR kódy, které odkazují na internetovou adresu, jejíž obsah lze měnit, upravovat a aktualizovat. Pokud byste o takový kód měli zájem, můžete oslovit společnost, která má k dispozici generátor QR kódů a vytvoří vám QR kód na míru.

Vytvořte vašemu výrobku unikátní čárový kód

Unikátnost čárového kódu EAN (European Article Number), nebo též GTIN (Global Trade Item Number), je dána registrací v mezinárodním systému. Žádný jiný výrobek už nedostane takové číslo, jaké bylo vygenerováno vám. Pokud ještě nemáte unikátní čárové kódy pro vlastní výrobky, můžete si je nechat zaregistrovat a udělat tak další krok vpřed ve vašem podnikání.